Vinyasa wzmacniająca to dynamiczna forma jogi, w której płynnie przechodzimy z jednej pozycji do drugiej. Nawet gdy zatrzymujemy się na kilka chwil, to nie zamieramy w bezruchu - porusza się nasza klatka piersiowa z oddechem, porusza się nasze ciało, by utrzymać praktykę w połączeniu z flow.

Szczególną uwagę zwracamy na wzmacnianie nie tylko całego ciała ale także konkretnych partii, które pomogą wejść w bardziej zaawansowane pozycje jogi. Na tych zajęciach wprowadzane są pozycje odwrócone, balanse, tłumaczone krok po kroku, by mogły zapoznać się z nimi również osoby, które nie miały dotychczas okazji do tego. Są 'opcje' pozycji, zaczynamy od nieco łatwiejszych, by przejść do bardziej zaawansowanych, aby każdy mógł zatrzymać się w 'swoim' wariancie pozycji. Ponadto, niektóre vinyasy są powtarzane dzięki czemu:

  • łatwiej je zapamiętać 
  • wprowadzić je do praktyki własnej
  • można bardziej skupić się na oddechu z każdym powtórzeniem.

Praktyka wzmacniająca jest uzupełniona o rozciąganie. Na końcu zajęć dłuższy relaks. 

Ten rodzaj vinyasay wzmacnia nie tylko ciało ale również umysł. Poprawia przemianę materii, rozgrzewa i pomaga w usuwaniu toksyn z organizmu. Dla osób praktykujących vinyasa yoga, średniozaawansowanych i zaawansowanych.