If you ask me for a simple definition of restorative yoga, I’d say it’s a mindful yoga practice. Allowing yourself to be in the present moment, without analyzing and thinking, observing your breath, uniting your body, soul and mind.

During our restorative yoga sequence we’ll practice only five or six poses, supported by props that allow you to completely relax and rest. Held for 5 minutes or more, restorative poses include light twists, seated forward folds, and gentle backbends. Restorative yoga can aid weight loss, benefit the immune system, banish stress, and improve overall health and quality of life. And as the pace of life gets faster and busier, giving yourself the time to slow everything down for an hour with some restorative yoga poses becomes more and more beneficial.

Angelika Kucharska

I’ve graduated from English philology and psychology departments and worked as a teacher and teacher trainer for many years. I’m also an educational  company owner. My passion has always been yoga, meditation and how it can be used to relief stress, help anxiety and depression. To work in that field I’ve become a certified yoga teacher (RYT 200 Yoga Alliance accredited) and right now I’m in the process of certification for a mindfulness teacher (MBSR Mindfulness Based Stress Reduction accredited by The Institute for Mindfulness Based Approaches).

Jeśli spytacie mnie o najprostszą definicję jogi regeneracyjnej, powiedziałabym, że to rodzaj uważnej jogi, podczas której mamy okazję przestawić się z trybu działania do trybu bycia. Bez ocen i analiz możemy po prostu doświadczać obecnej chwili, obserwować oddech, łączyć ciało, umysł i serce.

Podczas godzinnej praktyki wykonujemy około 5, 6 pozycji, z wykorzystaniem wałków, kocy, kostek i pasków. Są to między innymi: delikatne skręty, skłony do przodu, delikatne wygięcia do tyłu, unoszenie nóg w górę z podparciem o ścianę. Joga regeneracyjna stymuluje układ immunologiczny, redukuje stres (a dzięki temu również pomaga w utrzymaniu optymalnej wagi), poprawia ogólny stan zdrowia i jakość życia. Jeśli doświadczasz szybkiego tempa życia, nie możesz uspokoić myśli, chcesz zredukować stres lub po prostu odpocząć na koniec dnia - warto sprawdzić czy to praktyka dla Ciebie.

Angelika Kucharska - z wykształcenia filolożka i psycholożka, z pasji nauczycielka i joginka. Joga jest w moim życiu od 20 lat, do medytacji długo dojrzewałam, aż stała się kolejną nieodłączną częścią mojego dnia.