Praktyka jogi podczas cudownego stanu ciąży pomaga kobiecie przejść przez ten okres w sposób bardziej świadomy i radosny, a stan ten sprzyjam.in. nawiązywaniu kontaktu z nienarodzonym jeszcze dzieckiem. Ciało kobiety staje się silne, bardziej elastyczne i otwarte, doskonale dotlenia się. Wszystko to sprawia, że poród kobiety regularnie praktykującej zazwyczaj jest szybszy i łatwiejszy. Asany otworzą i rozszerzą obręcz miednicy, uelastycznią ścięgna i stawy, przyniosą ulgę przy dolegliwościach ciążowych takich jak bóle kręgosłupa, opuchnięte nogi, a techniki oddechowe i relaksacyjne ułatwią kontrolę nad bólami stanami emocjonalnymi. Praktyki stosowane podczas zajęć mogą być wykorzystanie przy porodzie, ale też po przyjściu dziecka na świat, co pomoże pokonać stres i zmęczenie, odzyskać dobre samopoczucie.

Zajęcia obejmują:

  • Prenatalny flow,
  • łagodny, płynny ruch połączony z oddechem, poprawiający krążenie krwi i energii w ciele.
  • Praktykę asan - pozycji jogicznych i ich wariantów specjalnych dla kobiet w ciąży, wzmacniających i uelastyczniających mięśnie i ścięgna, otwierających ciało, ale również relaksacyjnych, rozluźniających je,
  • Pranajamę - techniki oddechowe dotleniające mamę i dziecko,
  • Medytację i koncentrację
  • praktyki wyciszania umysłu, koncentrujące go na “tu i teraz” , pobudzające uczucie więzi z dzieckiem,
  • Relaksację - praktykę Joga Nidry, która stanowi doskonały odpoczynek dla układu nerwowego, pomaga uzyskać stan równowagi i wewnętrznego spokoju.