Jeśli spytacie mnie o najprostszą definicję jogi regeneracyjnej, powiedziałabym, że to rodzaj uważnej jogi, podczas której mamy okazję przestawić się z trybu działania do trybu bycia. Bez ocen i analiz możemy po prostu doświadczać obecnej chwili, obserwować oddech, łączyć ciało, umysł i serce.

Podczas godzinnej praktyki wykonujemy około 5, 6 pozycji, z wykorzystaniem wałków, kocy, kostek i pasków. Są to między innymi: delikatne skręty, skłony do przodu, delikatne wygięcia do tyłu, unoszenie nóg w górę z podparciem o ścianę. Joga regeneracyjna stymuluje układ immunologiczny, redukuje stres (a dzięki temu również pomaga w utrzymaniu optymalnej wagi), poprawia ogólny stan zdrowia i jakość życia. Jeśli doświadczasz szybkiego tempa życia, nie możesz uspokoić myśli, chcesz zredukować stres lub po prostu odpocząć na koniec dnia - warto sprawdzić czy to praktyka dla Ciebie.

Angelika Kucharska - z wykształcenia filolożka i psycholożka, z pasji nauczycielka i joginka. Joga jest w moim życiu od 20 lat, do medytacji długo dojrzewałam, aż stała się kolejną nieodłączną częścią mojego dnia.